Stara Bistrička postaja, nacionalni spomenik Bosne i Hercegovine, vraćena je građanima Sarajeva. Naime, Grad Sarajevo je okončao rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, ušao u posjed te stvorio pretpostavke za početak obnove ovog devastiranog, ali reprezentativnog objekta koji je svojevrstan simbol Grada Sarajeva.
U okviru ovih aktivnosti, Grad Sarajevo je riješio stambeno pitanje za sedam obitelji koje su godinama živjele u ovom oronulom i za stanovanje neuvjetnom objektu.
„Ovaj projekt ima tri vrlo važne dimenzije - kulturnu, socijalnu i razvojnu. Obnovom i čuvanjem ove postaje branimo našu baštinu, sjećanja naraštaja i vrijednu tradiciju. Zatim, rješavamo stambeno pitanje za sedam obitelji. Vidjeli ste u kakvim su uvjetima živjeli. Ovo nikada nije trebao biti stambeni objekt. I na koncu, razvojni segment. Obnovljena Bistrička postaja će biti snažan doprinos kao turistička atrakcija i multifunkcionalni objekt koji će biti u potpunosti samoodrživ“, rekao je gradonačelnik Skaka.
Prema njegovim riječima, sve investicije u Bistričku postaju su realizirane i bit će realizirane na bazi jasnog plana kako bi i ovaj projekt, kao i ostali koje realizira ova gradska administracija, bili u potpunosti ekonomski opravdani i uspješni.
„U proračunu za 2020. godinu ćemo planirati sredstva za obnovu ovog spomenika i davanje njegove konačne namjene, smještaja muzeja koji će govoriti o dugoj željezničkoj tradiciji u Bosni i Hercegovini i njenom glavnom gradu. Projekt realiziramo iz dobiti JP "Sarajevo" d.o.o., koji je ostvaren u 2018. godini“, istaknuo je gradonačelnik.
Jedina Željeznička stanica iz razdoblja Austro-Ugarske, sada oronuli, a nekada reprezentativni objekt velike povijesne vrijednosti, postat će mjesto susreta kulturnih i društvenih zbivanja značajnih za Grad Sarajevo. Gradonačelnik Skaka se posebno zahvalio Gradskom vijeću Grada Sarajeva na potpori za ovaj projekt, te Pravobraniteljstvu Grada Sarajeva koje je vodilo kompliciran imovinsko-pravni postupak.
Opis
Zgrada željezničke postaje Bistrik izgrađena je nakon što su austro-ugarske vlasti 1882. godine željeznicom uvezale Sarajeva sa Slavonskim Brodom i Budimpeštom. Tada se stvorila potreba da se sa Sarajevom povežu i istočni dijelovi BiH, gdje su uz granicu sa Srbijom, bili stacionirani vojni garnizoni.
Tako je stvorena ideja o izgradnji tzv. Istočne pruge prema Višegradu, odakle se preko Šarganske osmice moglo putovati dalje, za Beograd, Sofiju, Solun i Istanbul. Puštanje pruge u promet 1906. godine ozvaničeno je i otvaranjem zgrade Željezničke postaje na Bistriku.
Bistrička postaja je u svojim posljednjim godinama stekla svjetsku prepoznatljivost, jer su se pored nje snimali kadrovi filma "Valter brani Sarajevo".
Na ovim linkovima možete skinuti video o Bistričkoj postaji
Podijeli:
Najnoviji sadržaj

Karić i Forto: Nastavak uspješne suradnje Grada i Kanto...
- 16 Apr, 2021
Nastavak konkretne suradnje na implementaciji postojećih i realizaciji novih projekata Kantona i Gra...

Gradonačelnica Karić uputila čestitku povodom Svjetskog...
- 15 Apr, 2021
Povodom 15. travnja - Svjetskog dana umjetnosti, gradonačelnica Sarajeva Benjamina Karić, uputila je...

Gradonačelnica Karić ugostila Bogićevića: Hvala na pril...
- 15 Apr, 2021
Gradonačelnica Sarajeva Benjamina Karić upriličila je danas prijem u Vijećnici za Bogića Bogićevića.

Gradonačelnica Karić čestitala Dan Armije RBiH
- 15 Apr, 2021
Dužnosnici Grada Sarajeva odali počast i položili cvijeće na spomen-obilježja.

Grad Sarajevo se oprašta od istaknute bh. pjesnikinje D...
- 14 Apr, 2021
Dara Sekulić je dobitnica najviših društvenih priznanja i brojnih književnih nagrada.

Gradonačelnica Karić poslala jasnu poruku, NE korupciji
- 14 Apr, 2021
Potpisivanjem Sporazuma o suradnji, Grad Sarajevo formalno iskazao svoju čvrstu namjeru da postane d...