Национални дан свјесности о библиотекама: Подсјетити на важност библиотека у изградњи друштва знања

Национални дан свјесности о библиотекама: Подсјетити на важност библиотека у изградњи друштва знања
  • 29 Oct, 2020

У поводу обиљежавања Националног дана свјесности о библиотекама у Босни и Херцеговини поручено је да је циљ подсјетити грађанке и грађане на важност учешћа библиотека у изградњи друштва знања, јавља Анадолу Ејџенси (Агенцy) (АА).

Национални дан свјесности о библиотекама у БиХ биће обиљежен 30. октобра, а библиотеке (национална, високошколске, школске, јавне и специјалне), партнери из Босне и Херцеговине учествоваће у промоцији својих услуга нудећи грађанима различите едукативне садржаје, промоције, вечери поезије, округле столове, изложбе и слично.

Пројектом је планирана снажна промоција библиотека, њихових библиотечних услуга и уопште, информацијских и библиотечних наука, саопштено је из Универзитета у Сарајеву.

Партнери у реализацији овог догађаја су Универзитет у Сарајеву, Свеучилиште у Мостару и Кантонална библиотека Бихаћ.

Национални дан свјесности о библиотекама у БиХ ће са више од 50 различитих активности обиљежити овај дан и послати поруку да без библиотека нема квалитетног образовања.

Надина Гребовић-Лендо, координаторица Акцијске групе Националног дана свјесности о библиотекама у БиХ испред Универзитета у Сарајеву, подсјетила је да већ четврти пут обиљежавају овај дан и биљежи значајан пораст интересовања јавности.

"Циљ Националног дана свјесности о библиотекама у БиХ јесте подсјетити грађанке и грађане на важност учешћа библиотека у изградњи друштва знања. Универзитет у Сарајеву је у овај догађај инволвирао више од 40 библиотека партнера из БиХ које ће 30. октобра понудити различите садржаје својим корисничким заједницама", појаснила је Гребовић-Лендо.

Истакла је да је тренутно пријављено више од 50 програмских активности на различитим локацијама, како онлајн (онлине) тако и у физичком простору.

Гребовић-Лендо је подсјетила да је овогодишњи мото Националног дана свјесности о библиотекама"Библиотека без зидова", а фокус група су ученици основних школа, од првог до четвртог разреда.

"У савременом библиотекарству термин 'Библиотека без зидова' је уобичајан, јер подразумијева да библиотеку не чини зграда, већ библиотекар. Библиотекар је особа која проналази информацију за корисника и даје му је на кориштење неовисно о простору и имовини. Овакво поимање библиотека се уклапа и у моменталну друштвену ситуацију узроковану пандемијом КОВИД-19. Библиотекар је једнако присутан како у физичком тако и онлајн  простору", казала је Гребовић-Лендо.

Сматра да је Национални дан одлична прилика да библиотекари покажу како и на који начин могу прилагодити своје библиотечно-информацијске услуге у вријеме трајања пандемије.

"Морам признати да је пандемија у неким библиотекама и убрзала процес дигитализације појединих услуга", казала је Гребовић-Лендо.

Душанка Бошковић, проректорица за квалитет Универзитета у Сарајеву, мишљења је да је ово изузетна прилика да се подсјетимо на све чари које нам библиотеке пружају од дјетињства и које су нам ту биле да нам помогну током нашег образовања.

"И да се подсјетимо значаја које оне имају. Искрено се надам да ћемо наредне године на овај дан моћи да представимо и дигитални репозиториј Универзитета", појаснила је Бошковић.

О значају Националног дана говорила је и Емина Дедић-Буквић са Одсјека за педагогију Филозофског факултета Универзитета у Сарајеву.

"Бити школски библиотекар јесте изазовна професија и занимање и захтијева педагошке компетенције које ће одговорити на одгојне и образовне потребе младих. Бити компетентан и стручан значи да своје академско знање знамо пренијети млађима", казала је Дедић-Буквић.

Сматра да школски библиотекар може одговорити на савремени контекст одгоја и образовања и у том смислу може бити кључан фактор у подстицању и јачању одгојно-образовног система БиХ.

Феђа Куленовић са Одсјека за компаративну књижевност и информационе науке Филозофског факултета Универзитета у Сарајеву рекао је да када говоримо о читању онда не говоримо само о читању књижевности, него и технологије.

"Ми припремамо кадар не само за школске библиотеке и формално образовање, него и неформално. У данашње вријеме пандемије, информација и дезинформација, библиотекари имају још значајнију улогу и баве се медијским информацијским описмењавањем", појаснио је Куленовић.

Сматра да библиотекари не требају више да буду унутар институција гдје само чувају знање, него да помогну другима да до тог знања дођу било гдје, на улици, мрежи...

Од централних активности Универзитета у Сарајеву издвојили су завршени ликовни конкурс за ученике основних школа под називом Мој(а) библиотекар(ка) и онлајн читања студентица Одсјека за компаративну књижевност и информационе науке Филозофског факултета УНСА намијењене за ученике од првог до четвртог разреда основних школа.

 

Podijeli:

Najnoviji sadržaj