Стара Бистричка станица, национални споменик Босне и Херцеговине, враћенa је грађанима Сарајева. Наиме, Град Сарајево је окончао рјешавање имовинско-правних односа, ушао у посјед те створио претпоставке за почетак обнове овог девастираног, али репрезентативног објекта који је својеврстан симбол Града Сарајева.
У оквиру ових активности, Град Сарајево је ријешио стамбено питање за седам породица које су годинама живјеле у овом оронулом и за становање неусловном објекту. „Овај пројекат има три врло важне димензије - културну, социјалну и развојну. Обновом и чувањем ове станице бранимо нашу баштину, сјећања генерација и вриједну традицију. Затим , рјешавамо стамбено питање за седам породица. Видјели сте у каквим су условима живјели. Ово никада није требао бити стамбени објекат. И на концу, развојни аспект. Обновљена Бистричка станица ће бити снажан допринос као туристичка атракција и мултифункционални објекат који ће бити у потпуности самоодржив“, рекао је градоначелник Скака.
Према његовим ријечима, све инвестиције у Бистричку станицу су реализоване и биће реализоване на бази јасног плана како би и овај пројекат, као и остали које реализује ова градска администрација, били у потпуности економски оправдани и успјешни. „У буџету за 2020. годину ћемо планирати средства за обнову овог споменика и давање његове коначне намјене, смјештаја музеја који ће говорити о дугој жељезничкој традицији у Босни и Херцеговини и њеном главном граду. Пројекат реализујемо из добити ЈП „Сарајево“ д.о.о., који је остварен у 2018. години“, истакао је градоначелник.
Једина Жељезничка станица из периода Аустро-Угарске, сада оронули, а некада репрезентативни објекат велике историјске вриједности, постаће мјесто сусрета културних и друштвених дешавања значајних за Град Сарајево. Градоначелник Скака се посебно захвалио Градском вијећу Града Сарајева на подршци за овај пројекат, те Правобранилаштву Града Сарајева које је водило компликован имовинско-правни поступак.
Опис
Зграда жељезничке станице Бистрик изграђена је након што су аустро-угарске власти 1882. године жељезницом увезале Сарајева са Славонским Бродом и Будимпештом. Тада се створила потреба да се са Сарајевом повежу и источни дијелови БиХ, гдје су уз границу са Србијом, били стационирани војни гарнизони.
Тако је створена идеја о изградњи тзв. Источне пруге према Вишеграду, одакле се преко Шарганске осмице могло путовати даље, за Београд, Софију, Солун и Истанбул. Пуштање пруге у саобраћај1906. године озваничено је и отварањем зграде Жељезничке станице на Бистрику.
Бистричка станица је у својим посљедњим годинама стекла свјетску препознатљивост, јер су се поред ње снимали кадрови филма "Валтер брани Сарајево".
На овим линковима можете скинути видео о Бистричкој станици
Podijeli:
Najnoviji sadržaj

Сарајево: Залазак сунца уз величанствени поглед на град
- 12 Apr, 2021
Величанствен поглед који се на Сарајево пружа са Жуте табије.

БиХ: У Сарајеву од данас раде баште и теретане, настава...
- 12 Apr, 2021
Ублажене мјере, које је Влада КС усвојила у петак на ванредној сједници, ступају на снагу данас и п...

БИХАМК: Због учесталих одрона возачима се савјетује опр...
- 12 Apr, 2021
У Босни и Херцеговини јутрос се саобраћа по сухом и мјестимично влажном коловозу.

У БиХ јутрос претежно облачно
- 12 Apr, 2021
У Босни и Херцеговини јутрос је претежно облачно вријеме. Киша пада на подручју Крајине и дијелу цен...

БИХАМК - Коловози претежно сухи, саобраћај слабијег инт...
- 11 Apr, 2021
На свим дионицама савјетују опрезну вожњу, прилагођену условима на путу.