Stara Bistrička stanica, nacionalni spomenik Bosne i Hercegovine vraćen je građanima Sarajeva. Naime, Grad Sarajevo je okončao riješavanje imovinsko-pravnih odnosa, ušao u posjed te stvorio pretpostavke za početak obnove ovog devastiranog, ali reprezentativnog objekta koji je svojevrstan simbol Grada Sarajeva.
U okviru ovih aktivnosti, Grad Sarajevo je riješio stambeno pitanje za sedam porodica koje su godinama živjele u ovom oronulom i za stanovanje neuslovnom objektu.
„Ovaj projekat ima tri vrlo važne dimenzije, kulturnu, socijalnu i razvojnu. Obnovom i čuvanjem ove stanice branimo našu baštinu, sjećanja generacija i vrijednu tradiciju. Zatim, riješavamo stambeno pitanje za sedam porodica. Vidjeli ste u kakvim su uslovima živjeli. Ovo nikada nije trebao biti stambeni objekt. I na koncu, razvojni aspekt. Obnovljena Bistrička stanica će biti snažan doprinos kao turistička atrakcija i multifunkcionalni objekat koji će biti u potpunosti samoodrživ“, rekao je gradonačelnik Skaka.

Prema njegovim riječima, sve investicije u Bistričku stanicu su realizovane i bit će realizovane na bazi jasnog plana kako bi i ovaj projekat, kao i ostali koje realizuje ova gradska administracija, bili u potpunosti ekonomski opravdani i uspješni.
„U budžetu za 2020. godinu ćemo planirati sredstva za obnovu ovog spomenika i davanje njegove konačne namjene, smještaja muzeja koji će govoriti o dugoj željezničkoj tradiciji u Bosni i Hercegovini i njenom glavnom gradu. Projekat realizujemo iz dobiti JP Sarajevo d.o.o., koji je ostvaren u 2018. godini“, istakao je gradonačelnik.
Jedina Željeznička stanica iz perioda Austro-Ugarske, sada oronuli, a nekada reprezentativni objekat velike historijske vrijednosti, postat će mjesto susreta kulturnih društvenih događaja značajnih za Grad Sarajevo. Gradonačelnik Skaka se posebno zahvalio Gradskom vijeću Grada Sarajeva na podršci za ovaj projekat, te Pravobranilaštvu Grada Sarajeva koje je vodilo kompliciran imovinsko-pravni postupak.

Opis
Zgrada željezničke stanice Bistrik izgrađena je nakon što su austrougarske vlasti 1882. godine željeznicom uvezale Sarajeva sa Slavonskim Brodom i Budimpeštom. Tada se stvorila potreba da se sa Sarajevom povežu i istočni dijelovi BiH, gdje su, uz granicu sa Srbijom, bili stacionirani vojni garnizoni.
Tako je stvorena ideja o izgradnji tzv. Istočne pruge, prema Višegradu, odakle se preko Šarganske osmice moglo putovati dalje, za Beograd, Sofiju, Solun i Istanbul. Puštanje pruge u promet 1906. godine ozvaničeno je i otvaranjem zgrade Željezničke stanice na Bistriku.
Bistrička stanica je u svojim posljednjim godinama stekla svjetsku prepoznatljivost, jer su se pored nje snimali kadrovi filma “Valter brani Sarajevo”.
Podijeli:
Najnoviji sadržaj

Gradonačelnica Karić u Vijećnici upriličila prijem za u...
- 25 Sep, 2023
Grad Sarajevo počasni pokrovitelj

Avdić otvorio 13. Međunarodni vaterpolo turnir „Sarajev...
Grad Sarajevo jedan od pokrovitelja turnira

Benjamina Karić susrela se sa gradonačelnikom New Yorka...
- 22 Sep, 2023
Jačamo veze Sarajeva sa svjetskim metropolama

Zamjenik Avdić na otvorenju četvrtog izdanja “Sport Fes...
- 22 Sep, 2023
Festival će danas i sutra ponuditi brojne sadržaje svim našim sugrađanima

Grad Sarajevo podržao 13. Međunarodni vaterpolo turnir...
- 22 Sep, 2023
Učestvuju ekipe iz Crne Gore, Srbije i reprezentacija BiH

Samir Avdić u Vijećnici ugostio delegaciju Ujedinjenih...
- 21 Sep, 2023
Razgovarali su o historijatu, mandatu, realiziranim aktivnostima i budućim projektima Informativnog...